Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Convocatòria de la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà de formació professional del sistema educatiu

Convocar la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà de formació professional del sistema educatiu.

Código SIA

2262574

Personas destinatarias

Persones que no reuneixin cap requisit que permeti accedir directament als cicles de grau mitjà de formació professional i que compleixin disset anys o més dins l'any natural 2020.

Plazo máximo para la resolución y notificación

La llista provisional de persones admeses i de persones excloses de fer la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà s'ha de publicar el dia 5 de juny de 2020 al tauler d'anuncis i en la pàgina web del centre educatiu on s'ha presentat la sol·licitud.

Silencio administrativo

No és d'aplicació

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

No

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

La inscripció s'ha de fer al mateix centre on es fa la prova.

Órgano competente para resolver

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Trámites

X

Sol·licitud d'inscripció per fer la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà de formació professional

Requisitos

Persones que no reuneixin cap requisit que permeti accedir directament als cicles de grau mitjà de formació professional i que compleixin disset anys o més dins l'any natural 2020.

Tasas

P40 . Taxa per a proves d'accés a cicles formatius de formació professional. - https://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx

Documentación a presentar

La documentació s'ha de presentar al mateix centre on es fa la prova.

1.Sol·licitud.

2. Per acreditar que no es reuneix cap altre requisit que permeti l'accés directe als cicles formatius de grau mitjà s'ha d'aportar una declaració responsable.

3. Per acreditar el pagament de la taxa corresponent s'ha d'aportar el model de document d'ingrés 046. El codi del concepte per aquesta taxa és el P40.

4. Per acreditar l'exempció total o parcial del pagament d'aquesta taxa:

a) Les persones en situació legal de desocupació han d'aportar l'informe de període ininterromput inscrit en situació de desocupació, emès per un servei públic d'ocupació.

b) Les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 % han d'aportar el certificat que acredita el tipus i el grau de discapacitat que tenen, expedit per un organisme oficial competent en matèria d'afers socials.

c) Les persones que acreditin ser membres d'una família nombrosa han d'aportar el títol o certificat expedit a l'efecte per l'òrgan competent, d'acord amb el que preveu la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses.

d) Els membres d'unitats familiars que percebin la renda mínima d'inserció han d'aportar el certificat d'ingressos de renda mínima d'inserció. En el cas de ser cònjuge o fill del beneficiari, també s'ha de presentar el llibre de família.

e) Els membres d'unitats familiars que percebin la renda social garantida han d'aportar el certificat d'ingressos de renda social garantida. En el cas de ser cònjuge o fill del beneficiari, també s'ha de presentar el llibre de família.

f) Els membres d'unitats familiars que percebin el subsidi de desocupació han d'aportar el certificat de situació emès pel Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE). En el cas de ser cònjuge o fill del beneficiari, també s'ha de presentar el llibre de família.

g) Les persones subjectes a mesures privatives de llibertat i els joves tutelats i extutelats en vies d'emancipació han d'aportar la resolució judicial que ho determini.

h) Les persones que hagin estat víctimes d'actes terroristes han d'aportar algun dels documents següents:

- Un certificat com a víctima del terrorisme o familiar, emès pel Ministeri de l'Interior, a nom de la persona sol·licitant.

- Una resolució prèvia d'indemnització per acte terrorista. En el cas de ser cònjuge o fill del beneficiari, també s'ha de presentar el llibre de família.

- Un títol del Reial Orde de Reconeixement Civil a les Víctimes del Terrorisme. En el cas de ser cònjuge o fill del beneficiari, també s'ha de presentar el llibre de família.

i) Les persones que hagin estat víctima de violència de gènere han d'aportar alguns dels documents següents:

- Una ordre de protecció a favor de la víctima.

- Una sentència condemnatòria.

- Un informe del Ministeri Fiscal que indiqui l'existència d'indicis que la demandant és víctima de violència de gènere, fins que es dicti l'ordre de protecció.

- Una resolució judicial amb la qual s'hagin acordat mesures cautelars per a la protecció de la víctima.

- Un informe de l'administració competent en matèria de serveis socials o de la casa d'acolliment, o bé un informe de l'Institut Balear de la Dona.

- En el cas de ser-ne fill dependent, també s'ha de presentar el llibre de família.

j) Els membres de famílies monoparentals han d'aportar un document oficial en el qual ha de constar que la pàtria potestat recau en un sol progenitor, o el llibre de família o certificat de naixement, en el qual ha de figurar un sol progenitor.

k) Els joves en situació d'acolliment han de presentar la resolució judicial o administrativa de l'acolliment, o, si no n'hi ha, un certificat emès per l'entitat corresponent (Institut Mallorquí d'Afers Socials —IMAS—, Servei Insular de Família del Departament de Benestar Social i Joventut del Consell Insular de Menorca, del Consell Insular d'Eivissa o del Consell Insular de Formentera).

5. Per acreditar el requisit d'edat s'ha d'aportar original i còpia del document oficial d'identificació (DNI, passaport, etc.).

6. Les persones que tenguin determinats requisits que els permetin estar exempts de fer una part o matèria de la prova han d'aportar, a més, la documentació justificativa (s'ha de presentar l'original i una còpia de cada document perquè el centre receptor la compulsi).

7. Les persones que tenguin alguna part de la prova d'accés superada i sol·licitin que la qualificació d'aquesta part es tengui en compte per al càlcul de la qualificació final de la prova, han d'aportar el certificat que ho acrediti.

8. Les persones que sol·licitin l'adaptació de les condicions en què s'ha de desenvolupar la prova perquè poden acreditar que tenen necessitats educatives especials o dificultats específiques d'aprenentatge (dislèxia, disortografia, disgrafia, discalcúlia, etc.), han d'aportar algun dels documents justificatius.

Modelos:

Plazo máximo

El període d'inscripció a la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà és del 4 al 18 de març de 2020, ambdós inclosos.

A causa del COVID-19, el termini d'inscripció s'amplia des del dia 25 de maig al dia 29 de maig de 2020.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Planificació i Participació

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Planificació i Participació

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177773

Observaciones

La inscripció s'ha de fer al mateix centre on es fa la prova.

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Finalidad

Tramitació del procediment

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional